Salı, Mart 04, 2014

KABAK TATLISI

Nefis, Tatlı, Tarifleri, Kabak tatlısı, Çay, İkram, Vejetaryen, Glütensiz,
Aylardır balkonumda duran ve artık bir kenarından siyahlaşmaya başlayarak beni yapmazsan bu gidişle çöpe atacaksın sinyalleri vermeye başlayan bal kabağını üşenmeyip yapmaya karar verdim. Biliyorsunuz bal kabağının kabuğu çok kalın ve serttir. Biraz ben biraz da eşim uğraştıktan sonra kabukları soyabildik. 4-5 kilo kabak çıktı. Ben de dilimledim.  Birazını buzluğa birkaç poşete bölerek koydum.2 kg. kabak tatlısı yapmak için ayırdım.  Kalanları da, önümüzde ki günlerde değişik, lezzetli tatlılar yaparak değerlendireceğim.
Bizde, bal kabağının genelde tatlısı yapılıyor. Bal kabaklı yaş pasta tarifimde onlardan birisi. Oysa yurt dışında yemeği, çorbası, tatlısı yapılarak her çeşit değerlendiriliyor. Ben de çorbasını yaparak sizlerle paylaşmıştım. Ama çorba gibi tuzlu tarifleri bizim damak zevkimize  pek hitap etmiyor. O yüzden ben de tatlı olarak kullanılmasından yanayım. Yine de elimden geldiğince yemeklerini de deneyip sizlerle paylaşacağım.
İster tatlısını ister tuzlusunu yiyin. Bal kabağını mutlaka tüketin. Çünkü saymakla bitmeyecek kadar çok faydası olan bir sebze.


KABAK TATLISI TARİFİ
8 kişilik
Malzemeler:
  • 2 kg. Bal kabağı
  • 2,5 su bardağı toz şeker (450 gram)  (Çok tatlı seviyorsanız 3 su bardağı kullanın)
  • Çok küçük tarçın çubuğu (isteğe bağlı)
  • 1-2 adet karanfil (isteğe bağlı)
  • 1 su bardağı irili ufaklı parçalanmış ceviz içi veya fındık içi
 Nefis, Tatlı, Tarifleri, Kabak tatlısı, Çay, İkram, Vejetaryen, Glütensiz,
Bal kabağının kabuklarını soyun. İnce uzun dilimleyin. Yeşil kısımları kaldıysa iyice temizleyin.
Dilimlediğiniz kabakları 3 parmak genişliğinde doğrayın.
Geniş bir tencereye bir sıra dizin ve toz şekerin birazını serpin. Tekrar üzerine kalan kabakları dizip, toz şekeri dökün. Kabak bitene kadar bu işleme devam edin.
En az 3-4 saat veya mümkünse bir gece boyunca bu şekilde bekletin. (Aceleniz var ve bekletmeye vaktiniz yok ise kabaklara toz şekeri ve 2 su bardağı suyu ekleyerek de yapabilirsiniz.)
Sulanan kabağı ocağa alın. Tarçın ve karanfili ekleyin. Kaynamaya başlayınca biraz kısıp, kabaklar yumuşayana kadar yaklaşık 25-35 dakika pişirin. 
25. dakika da pişip pişmediğini ve suyun fazla olup olmadığını kontrol edin. 
Suyu fazla ise ateşi biraz açarak 2-3 dakika daha pişirin. Soğumaya bırakın.
Soğuduktan sonra ceviz veya fındık serperek servis edin.
Afiyet olsun.
NOT:Her kabak aynı derecede su bırakmayabilir. Eğer kabakların en az yarısına kadar suyu olmamışsa bir çay bardağı kadar su ekleyebilirsiniz.
Pişme süresi de aynı şekilde değişiklik gösterebilir. 25. dakikadan sonra 3-4 dakikada bir kontrol ederek pişip pişmediğini anlayabilirsiniz. Genellikle 25 yada en  fazla 35 dakikada pişmiş oluyor.
Kabaklar yumuşacık olmalı ama çatalla alırken ezilip parçalanmayacak kıvamda olmalıdır.
Eğer her şey ters gider ve kabak çok pişerse hiç üzülmeyin. Suyunu iyice çektirip sonrasında kremamsı püre haline getirin ve bir kapta şekil verin. 
Kabı ters çevirip çıkarın üzerine ceviz serpin. İsterseniz kaymak yada 1-2 kaşık tahin koyun. Harika bir tatlınız oldu.

1 yorum: