Salı, Kasım 18, 2014

Hamsi Buğulama Tarifi, Nasıl Yapılır?

Hamsi buğulama tarifi, yöresel, Karadeniz, Balık, Yemek, Kişniş otu

Geçenlerde canım o kadar hamsi çekti ki, akşam gidip balıkçıda yeriz diye düşündüm. Biliyorsunuz özellikle hamsi gibi yağlı balıklar çok lezzetli oluyorlar ama bir o kadar da kokuları fazla oluyor. Birkaç gün eve keskin bir koku siniyor. Tabii benim sinsice bekleyen baş ağrılarım da fırsatı kaçırmıyor. O yüzden hep dışarıda balık yiyoruz. Sadece sizlerle balık tarifi paylaşacağım zaman evden balık kokuları yükselmeye başlıyor.

Geçen son anda dışarıda yemekten vazgeçip hamsi almaya karar verdim. Hamsinin bol olduğu zamanlarda buğulamasını sizlerle paylaşmak istedim.

Şöyle bol domatesli, soğanlı bir hamsi buğulama tarifi vermek istedim. Ben birkaç çeşit hamsi buğulama yapıyorum. Domatesli, patatesli ve sadece bol kuru soğanlı buğulama yapılabiliyor. Hepsi de çok lezzetli oluyor. Siz de hangisini daha çok tercih ederseniz o şekilde hazırlayabilirsiniz. Ben bu seferlik domatesli yapmayı seçtim. Diğerlerinin tarifini de daha sonra mutlaka paylaşacağım.



Kaç Kişilik:

4-6 Kişilik

Hamsi Buğulama Malzemeleri:

  • 1 veya 1,5 kilo hamsi
  • 4 adet orta boy domates
  • 2 adet kuru soğan
  • 2 adet yeşil biber
  • 4-5 adet yeşil soğan
  • 1 diş sarımsak
  • 1 adet defne yaprağı (isteğe bağlı)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1/2 çay kaşığı kırmızı pul biber
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1 adet limon
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı tereyağı

Hamsi Buğulama Nasıl Yapılır?


Hamsinin kılçıklarını temizleyin. Kuru soğanı ince halkalar halinde doğrayın. Yeşil soğanı ve yeşil biberi de incecik doğrayın. Sarımsağı ezin veya ince kıyın. Maydanozun yapraklarını incecik kıyın. Domateslerin bir tanesini küçük küpler halinde doğrayın. Diğerlerini rendeleyin.

Limonun suyunu sıkın. Fırını 180 dereceye ayarlayın.


Hamsi buğulama tarifi, Balık tarifleri, Deniz Ürünleri, Kişniş Otu

Fırın tepsisini yağlayın. Halka doğranmış kuru soğanları dizin. Üstüne hamsi balıklarını kuyrukları ortaya gelecek şekilde ve birbirlerinin hafifçe üstüne gelecek şekilde sıkıca dizin. (sıkıca dizilmeyince, balıklar pişerken küçüldükleri için araları çok açılıyor)



Balıkların üstüne yeşil biber ve yeşil soğanları yayın. Defne yaprağını koyun. Onların üstüne de domatesi yerleştirin. İncecik kıyılmış maydanozu serpin. Tuz, karabiber ve pul biberi serpin. Limon suyunu üzerine gezdirin. Mümkünse üzerini bir kapakla veya alüminyum folyoyla kapatın.

Önceden 180 dereceye ayarlanmış fırında yaklaşık 25 dakika pişirin. Afiyet olsun.


NOT (Hamsi Buğulamanın Püf Noktaları): 


Hamsi buğulamayı bir kaç çeşit yapabileceğimizi yukarıda belirtmiştim. Çok sade mesela sadece kuru soğan, limon ve maydanozla yapılacağı gibi, patates katılarak da yapılabiliyor.

Benim şu anda verdiğim tarifi ise istediğiniz malzemeleri eksilterek yapabilirsiniz. Defne yaprağı özellikle kokusunu azaltıp değişik bir koku ve tat vermesi içindir. İsteğe bağlıdır. Yine yeşil soğanı kullanmayabilirsiniz. Çünkü bolca kuru soğanda kullandım.

Tereyağı müthiş lezzet veriyor ama isterseniz sadece sıvı yağ da katabilirsiniz.

Baharatlar ise tamamiyle sizin damak zevkinize kalmış. Ben her zaman baskın olmayacak miktarda kullanmaya dikkat ediyorum. Yemeğe güzel bir lezzet kazandırıyor ama kimseyi de rahatsız etmiyor. Siz azaltıp çoğaltabilirsiniz.

Yine limonu, suyunu sıkarak kullandım. Genelde iyice yıkadıktan sonra ince dilimler halinde halka keserek balığın üzerine dizilip kullanılıyor. O şekilde de kullanabilirsiniz.

Ayrıca fırında yapılabildiği gibi ocakta da rahatlıkla yapabilirsiniz. Ocakta pişirirseniz kısık ateşte ve suyunu takip ederek pişirin. Gerekirse yarım çay bardağı su ekleyin.

Balığın ve özellikle de hamsi gibi çok yararlı küçük balıkların bol olduğu bu günleri değerlendirmenizi öneriyorum. İster tava, ister buğulama, isterseniz de ızgara fark etmez. Nerede yediğinizde fark etmez. Her fırsatı değerlendirin ve haftada bir kaç defa balık yiyerek sağlığın ve gençliğin ilacı olan omega 3 yağından mutlaka faydalanın. Şimdiden afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Ay nasıl da severim. Canım da nasıl çekti.
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Nilay hanım. Ben de bu hafta yemedim. İnşallah yarın şöyle nar gibi kızarmış bir hamsi yemeyi planlıyorum. Belki de son anda tarifini de vereceğim hamsi kuşunu yaparım. Sevgiler.

      Sil