Çarşamba, Mayıs 04, 2016

ZEYTİNYAĞLI YER ELMASI

Zeytinyağlı, Yer elması, Tarifi, Zeytinyağlı tarifler, vejetaryen, yöresel, glütensiz, sağlıklı, sebze yemekleri, kişniş, otu
Aslında yer elmasını çiğ yemeği çok severim. O yüzden evde pek fazla yemeği yapılmaz. Sırf tarifini sizlerle paylaşabilmek için çok ani bir kararla o güzelim yer elmalarımın zeytinyağlı yemeğini yapmaya karar verdim :)) Dereotu, bir çok zeytinyağlı sebze yemeğine yakıştığı gibi buna da yakışıyor diye dereotu siparişi verdim. Ben yemeği pişirene kadar dereotu gelir diye düşündüm. Güzelim yemeğim pişti ama gel gör ki her zaman bulunabilen dereotu manavda yok. O yüzden maalesef fotoğrafını dereotu olmadan çektim. O yüzden siz dereotunu seviyor iseniz mutlaka katın diyeceğim. Bir de limon yerine portakal suyu ile denedim. Ancak yer elması ve  havuç şekerli bir sebze olduğu için ve portakal da şekerli olduğu için biraz tatlımsı oldu. O yüzden size limon katmanızı önereceğim. Yine isterseniz patates katmadan da yapabilirsiniz.
ZEYTİNYAĞLI YER ELMASI TARİFİ
4-6 Kişilik
Malzemeler:
  • 1 kg yer elması 
  • 2 adet kuru soğan
  • 1 adet patates
  • 1 adet havuç
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 2 yemek kaşığı pirinç
  • 1 adet yeşil biber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 demet dereotu
  • 1/2 limonun suyu
  • 1 su bardağı su
Zeytinyağlı, Yer elması, Tarifi, Zeytinyağlı tarifler, vejetaryen, yöresel, glütensiz, sağlıklı, sebze yemekleri, kişniş, otu
Yer elmasının kabuklarını soyup yıkayın ve iri küpler halinde doğrayın. Yeşil biber ve kuru soğanı da incecik doğrayın. Havuç ve patatesin kabuklarını soyduktan sonra iri küpler halinde doğrayın. Dereotunu yıkayıp, süzün ve incecik doğrayın. Pirinci de yıkayıp süzün.
Zeytinyağlı, Yer elması, Tarifi, Zeytinyağlı tarifler, vejetaryen, yöresel, glütensiz, sağlıklı, sebze yemekleri, kişniş, otu
Bir tencereye zeytinyağını koyun. Üzerine kuru soğan, sivri biber ve havucu yerleştirin. Sonra yerelmalarını yayın. Patatesi yayın. Pirinci serpin. En son tuzu ekleyin. 
Zeytinyağlı, Yer elması, Tarifi, Zeytinyağlı tarifler, vejetaryen, yöresel, glütensiz, sağlıklı, sebze yemekleri, kişniş, otu
1 su bardağı suyu dökün. Kaynayınca ateşi kısın. Yer elması ve havuçlar yumuşayıncaya kadar yaklaşık 25-30 dakika pişirin. Pişirirken ara sıra tencereyi hafifçe sallayın. Pişmesine yakın içindekileri karıştırın. Ocağı kapattıktan sonra limon suyunu üzerine gezdirin. Dereotu serpin. Ilık veya soğuk servis edin.
NOT: Ben hiç kavurmadan, çiğden yaptım. Siz isterseniz önce soğan, biber ve havuçları kabiraz kavurup sonra diğer malzemeleri ekleyerek yapabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder