Salı, Şubat 21, 2017

AYVALI ADAÇAYI

Adaçayı, Sağlıklı içecekler, Şifa, Bitki çayı, çay tarifleri, sıcak, Kişniş, Otu
Dünyada en çok çay tüketen ülkeler arasında 1. sırada olduğumuzu biliyor muydunuz? Genellikle siyah çay içmeyi seven insanlarız. Şöyle demli bir çay ve yanında toz şeker veya kesme şeker. Ben de bir zamanlar demli çay içerdim. Taki kansızlık nedeniyle çay içmem yasaklanana kadar. Ama bu yasak bile beni maalesef durduramadı. Çok açıkta olsa çay içmeye devam ettim. Sonrasında "sağlıklı olmak" adına çay tercihlerim arasına yeşil çayı ekledim. Özellikle ister yeşil ister siyah çay olsun. Çayıma karanfil eklemeyi çok severim.
Kendimi yorgun ve hasta hissettiğimde çayıma zencefil eklemeyi, kuşburnu hatta ayva, elma eklemeyi çok seviyorum.
Tarçın da katarım ama çok baskın tadını sevmiyorum. Kışın soğuklarda insanı ferahlatan içecek olarak çayı tek geçerim. Damak tadınıza göre içine istediğiniz malzemeleri katabilirsiniz. 
Tabi bu kadar çaydan bahsedince tarifimin çayla ilgili bir içecek olduğunu anlamışsınızdır. Güzel, ferah sıcacık bir çay tarifi vereceğim. İşte tarifim:

AYVALI ADAÇAYI TARİFİ

2-3 Kişilik
Malzemeler:
  • 1 adet ayva
  • 1-2 adet kakule (isteğe bağlı)
  • 2 karanfil
  • 1 çubuk tarçın
  • 3 su bardağı su
  • 1 avuç adaçayı
  1. Ayvaları iyice yıkayın. Kabuklarını soymadan büyük parçalar halinde doğrayın. 
  2. Bir tencereye ayvaları, çekirdeklerini, karanfil, kakule ve tarçını koyun.
  3. Suyu da ekleyip 2-3 dakika kaynatın.
  4. Adaçayını ekleyin. Kısık ateşte 5-6 dakika daha kaynatın.
  5. Çayı süzün. 
  6. İsterseniz içine 1 kaşık bal katıp tatlandırabilirsiniz.
  7. Afiyet olsun.
NOT: İçine kakule katılıyor ama evlerimizde her zaman bulunan bir baharat değil. O yüzden katmasanız da olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder