Pazartesi, Şubat 13, 2017

KREMALI MİLFÖY PASTA

Kremalı, Milföy, Pasta, Tarifi, Napolyon, Sevgililer Günü, Çay, Kişniş Otu

Kremalı Milföy Pasta veya Napolyon Pasta, çok pratik olduğu için rahatlıkla yapabileceğiniz hem lezzeti hem de görseli güzel bir pasta. 
Geçen hafta yapmıştım. Sevgililer günü haftası için paylaşayım dedim. İsterseniz milföyleri kalp şeklinde yapabilirsiniz. Aslında ben de öyle yapacaktım ama nereye daldıysam bir baktım hepsini dikdörtgen pişirmişim :( 
Neyse böyle de çok güzel görünüyorlar diye tekrar yapmak istemedim. Sonuçta, bütün yaptığım tatlıları ben yiyorum. Ben hariç herkes sağlığı için tatlıdan uzak duruyor. Çok fazla misafir ağırlayan birisi de değilim. O yüzden tatlılar genelde bana kalıyor. Asosyal ve diyabet hastası Şafaktan ve tatlılar. Atom bombası gibi bir şey ve maalesef sağlığımı epey zorlamaya başladılar. Aslında uzun zamandır tariflerde, ağırlıklı olarak daha hafif ve sağlıklı paylaşımlar yapmayı düşünüp duruyorum. Sonra bir tatlı krizim tutuyor ve bir bakıyorum yine güzel ve bol şekerli tatlı tarifleri paylaşmaya başlamışım. 
Diyabetten dertli olanlarınız beni çok iyi anlıyordur. Beynim devamlı karbonhidratlı yiyecekler ve tabi ki en başta şekerli tatlılar yemem konusunda baskı yapıp duruyor. Ben de savaşıyorum ama çoğu zaman yenik düşüyorum. Bugün sabah kendimi iyi hissetmediğim için kan şekerimi ölçtüm. Her zamanki değerimden 60 puan yüksek çıktı. Resmen bir uyarı aldım. Şu anda akşam ve hala kendimi yorgun ve baş ağrısıyla sersemlemiş hissediyorum.
Ya şu yaptığıma bak. Harika bir pasta tarifi paylaşacaktım. Hem de Sevgililer Günü gibi sevgi dolu, aşk dolu, neşe dolu bir gün için yapılmış bir pastanın tarifini yazacağıma sıkıcı ve hastalık dolu bir yazı yazmış oldum. Neyse sizi dertlerimle sıkmadan tarife geçeyim. Geçmeden önce Sevgililer Gününüzü kutluyorum.
KREMALI MİLFÖY PASTA (NAPOLYON PASTASI)
8 Kişilik
Malzemeler:

  • 12 adet kare veya 6 adet büyük dikdörtgen milföy
  • 500 ml. süt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı nişasta 
  • 6 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yumurtanın sarısı 
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 paket vanilya
  • yarım kilo kadar çilek veya muz vs
  • üzerini süslemek için pudra şekeri
  1. Önce pasta kremasını hazırlayalım. Sütü, unu, nişastayı, toz şekeri ve yumurta sarısını bir tencerede iyice karıştırın.  Ocağı yakın ve kaynayana kadar devamlı karıştırın. Kaynayınca bir kaç dakika pişirin. Vanilyayı ve tereyağını ekleyin. Tereyağı iyice eriyene kadar karıştırın. Ocağı kapatın. Kaynarlığı geçince üzerinin kaymak tutmaması için streç filim kapatın. Soğumaya bırakın.
  2. Bu sırada fırını 180 dereceye ayarlayın. Milföy hamurları önce kare halinde kesin sonra dikdörtgen halinde eşit parçalara bölün. Pişerken kabarmaması için her tarafını bir çatalı batırarak delin.
  3. Önceden ısıtılmış fırında üzerileri kızarana kadar yaklaşık 15 dakika kadar pişirin.
  4. Ilıyınca hazırladığınız kremayı ilk milföyün üstüne sürün. Sonra sırasıyla çilek dilimleri koyun. 2. milföyü onun üstüne koyup tekrar krema ve çilek kaplayın. En üste bir milföy daha koyun. Bütün milföyleri bu şekilde hazırlayın. 
  5. Üzerine pudra şekeri serpip, çileklerle veya başla meyvelerle süsleyin. Afiyet olsun.
NOT: Öncelikle kremayı hazırlarken isterseniz tereyağı koymayabilirsiniz. O şekilde de yapılabiliyor. Eğer soğumuş krema sertleşmiş ise süsleme torbasına koymadan önce mikserle çırpıp eski haline getirebilirsiniz. Ya da 1-2 yemek kaşığı süt ekleyip iyice karıştırabilirsiniz. Tekrar güzel bir kıvam alacaktır. 
Meyveniz yok ise sade olarak da çok lezzetli oluyor.

2 yorum:

  1. Merhaba, harika gözüküyor ☺ ben de bloguma beklerim

    http://gezgiccift.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize çok sevindim. Çıtır çıtır ve çok kolay bir pasta. Denemenizi öneririm.
      Bu arada blogunuza girdim. Çok güzel,bütün o keyifli gezilerinizi en kısa zamanda okuyacağım.
      Sağlığım elverdikçe gezmeyi seven birisi olarak umarım ben de özellikle çok uzak yerlere yaptığınız gezilere gidebilirim. Biraz uçak ve kapalı yer korkum var :)

      Sil