Perşembe, Ekim 05, 2017

TAZE FASULYE MÜCVERİ


yeşil,fasulye, mücveri, tarifi, Taze, yemek, meze, kahvaltılık, kişniş, otu,
Mücver denilince aklımıza genelde kabak mücveri geliyor. Benim de en sevdiğim mücver kendileri :) Oysa bildiğiniz gibi mücver bu şekilde yapılan tariflerin genel bir adıdır. İstediğiniz sebzeyle hazırlayabileceğiniz nefis bir yemek. İster ana yemek olarak yiyin isterseniz kahvaltı için veya meze olarak tüketin. Bu lezzet herkesin favorisi olacak bir tat. 
Bugün yine bir mücver tarifi vereceğim. Genelde çok fazla yapılmayan bir lezzet. Osmanlı Mutfağında sık yapılırmış. Sevgili M.Ömür AKKOR'un Osmanlı Mutfağı isimli kitabında gördüm. Yeşil Fasulye Mücveri. Ben de ilk defa denedim. Bu kadar güzel olacağını aslında tahmin ediyordum ama tattığımda yine de şaşırdım. Mutlaka deneyin diyeceğim. Özellikle sebze yemeği sevmeyen çocuklar için güzel bir seçenek. Şimdiden afiyet olsun diyorum.
TAZE FASULYE MÜCVERİ
4 kişilik
Malzemeler:
  • Yarım kilogram taze fasulye
  • 3 adet yumurta
  • 3 yemek kaşığı un
  • Tuz, karabiber
  • Sıvı yağ (kızartmak için)
Taze fasulyeyi yıkayın. Saplarını ayıklayın. Kaynar suya atarak 10-15 dakika pişirin. 
Süzün. Soğuyunca küçük parçalar halinde doğrayın.
Bir kapta yumurta, un, tuz ve karabiberle karıştırın.
Kızgın sıvı yağda kızartın. Fazla yağını çekmesi için havlu kağıt üzerine çıkarın.
Yoğurt eşliğinde veya kahvaltıda servis yapın. 
NOT: Bol kızgın yağda kızartabileceğiniz gibi yapışmaz teflon tavada yağsız veya çok az bir yağla da kızartabilirsiniz. Her türlü nefis oluyor.

2 yorum:

  1. Hiç duymamıştım, çok merak ettim. Hemen yarın deneyeceğim Şafak Hanım.

    Geçen yıl ilk kez ince kıyılmış pırasa ve rendelenmiş havuç karışımıyla denemiştim mücveri. Sanırım biraz da patates rendesi vardı. O da harika olmuştu:)
    Elinize, emeğinize sağlık. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Ben de ilk defa denedim. ilk denemem olduğu için kitaptaki malzemelere sadık kaldım. Çok güzel oldu. Daha sonra malzemeleri damak zevkime göre zenginleştirerek tekrar deneyeceğim. Mücverin her türlüsünü seviyorum. Ayrıca yeğenime özel bir beslenme diyeti uygulamak zorunda olduğumuz için, bu tür sebzeleri yedirmekte zorlandığımızdan her çeşit mücveri yapıp, o şekilde yediriyoruz. Pırasa, havuç, patates ve aklınıza gelebilecek her türlü sebze ile mücver yaptım. Hatta zeytin, ceviz gibi yediremediğimiz malzemeleri de katarak yaptım. Çok severek tüketiyor :) Sevgiler..

      Sil