Cuma, Mart 09, 2018

Pırasalı Mücver Tarifi, Nasıl Yapılır?

Pırasalı, Mücver, Tarifi, Lezzetli, Kolay, Sağlıklı, Sebze, Yemek, Kahvaltılık, Kişniş
Bu hafta  Pırasalı tariflere devam edeyim istedim. Geçen hafta pırasalı kek tarifini vermiştim. Bugün de canım arkadaşım Nilüfer Göğebakan, pırasalı mücver yapmış. "Çok güzel oldu, hepsini afiyetle yedim" dedi. Ben de hemen tarifini istedim. İşte lezzetli mücverin tarifi:

Kaç Kişilik:
4 kişilik

Pırasalı Mücver Malzemeleri:

  • 1/2 kilo pırasa
  • 2 adet havuç
  • 2 adet patates
  • 5-6 dal maydanoz
  • 2 adet yumurta
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 3-4 yemek kaşığı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 100 gram kadar kaşar veya beyaz peynir
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber-pul biber (isteğe bağlı)

Pırasalı Mücver Nasıl Yapılır?


  • Pırasaları incecik doğrayın. Patates ve havucu rendeleyin. Maydanozları incecik doğrayın.
  • Kaşar veya beyaz peyniri rendeleyin.
  • Bir kapta bütün malzemeleri iyice karıştırın.
  • Yağlanmış fırın kabına hafifçe bastırarak yayın. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 25-30 dakika üzeri kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun.

NOT: İsterseniz üzerine susam, çörek otu gibi malzemeler serpebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder