Çarşamba, Nisan 24, 2019

Pakmaya Mayalı Kafkas Çöreği Tarifi, Nasıl Yapılır?

Çörek tarifleri, Kafkas çöreği , Kahvaltılık tarifler, Çay saati, Kolay tarifler
Biliyorsunuz "Raflardan Sizin için Denedim" adıyla etiketlediğim bir bölümüm var. Ara sıra marketlerde gözüme takılan ve merak ettiğim ürünleri kendim ve tabii ki sizler için yapıyor ve fikirlerimi paylaşıyorum.

Uzun zamandır yeni bir şeyler denemediğimi fark ettim. Market alışverişine gidince hazır ürünler reyonundaki ürünleri şöyle bir kolaçan ettim. Pakmaya'ya ait bu ürünü gördüm. Yeni serisi Pakmaya Mayalı Harçlar ürünlerinden sadece birisiymiş. Mayalı Kafkas Çöreği Harcı. Kafkas çöreğini hiç yapmadım ve yemedim. O yüzden çok merak ettim. Sizler için yaptım. Puf puf çörekler oldu. Pişerken kokusuna bayıldım. Harcın içindeki baharatlar çöreğe harika bir koku, lezzet ve renk veriyor. Çayın yanında keyifle yedim.

Kısacası ben çok beğendim. Denemenizi tavsiye edeceğim. Umarım siz de beğenirsiniz. Çöreğin yapım aşaması videolu şekilde aşağıda yine de sizler için malzemeleri de yazıyorum.


Pakmaya Mayalı Kafkas Çöreği Malzemeleri

  • 1 paket Pakmaya mayalı kafkas çöreği harcı
  • 500 gram un
  • 1 çay bardağı süt
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı +2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1,5 çay bardağı ılık su
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 yumurtanın sarısı ve beyazı

Mayalı Kafkas Çöreği Nasıl Yapılır?

Unu mümkünse eleyerek yoğurma kabına alın. Una; ılık süt, yumurta akı, sıvı yağ, toz şeker, tuz ve kafkas çöreği harcını ekleyin. Sonrasında ılık suyu yavaş yavaş ekleyerek karıştırmaya başlayın. Ele çok az yapışan bir hamur elde edeceksiniz. Hamuru yoğurduktan sonra mayalanmaya bırakın. Mayalanan hamuru son bir kez yoğurduktan sonra 4 eşit parçaya bölün. Hamur parçalarını tekrar 4 eşit parçaya bölün ve içe doğru yuvarlayarak beze haline getirin. Yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. 45-50 dk kadar tepsi mayası için mayalandırın. Sonrasında her bir bezenin üzerini çizip yumurta sarısı sürün. Bezelerin üzerine bolca susam ekledikten sonra önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 20-25 dk pişirin.

Şimdiden afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder