Pazartesi, Mayıs 06, 2019

Kabaklı Mısır Unlu Kek Tarifi

Kişniş otu, Kabaklı kek tarifi, kek tarifi, kolay kek tarifi, glütensiz, Glutensiz tarifler
Tatlı sever birisi olarak kekler hemde her türlüsü favorimdir. Şöyle çayın yanına ya da kahvenin yanına bir dilim kek ne güzel gider. Önceleri hangi keki seversin diye sorulduğunda emin olun önce bir tane söyler bir kaç saniye sonra aslında şunu da severim yine kısa bir zaman geçer ya şu keki de severim der bir türlü en sevdiğim kek hakkında karar veremezdim. Çünkü gerçekten hepsini seviyorum. Kek olsun yeter. Sonra benim tatlı sevdam daha doğrusu tatlı kek sevdam bir anda tepetaklak oldu. Çünkü tuzlu kekleri tattım. Özellikle mısır unu ile yapılan sebzeli keklerle tanışmıştım. Hatırlarsanız pırasalı peynirli mısır unlu kek yapmıştım. Kesinlikle favori tuzlu kekim demiştim. Hala öyle ama geçenlerde yaptığım kabaklı kekte en az onun kadar lezzetliydi. Mısır unu gerçekten güzel bir tat veriyor. Size de tavsiye ediyorum. Besleyiciliği düşünüldüğünde ayrıca glütensiz olması da tercih etmeniz için yeterli olacaktır.
Kabaklı kekin videosunu aşağıya yüklüyorum.  Ayrıca malzemeleri ve yapılışını aşağıya ekleyeceğim.  Tercih size kalmış.




Kabaklı Mısır Unlu Kek Malzemeleri ;

  • 2 adet kabak
  • 1 demet dereotu 
  • 1/4 demet dereotu
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağından biraz az sıvı yağ
  • 1 su bardağı mısır unu
  • 1 su bardağı pirinç unu
  • 1 adet kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı kırmızı pul veya toz biber
  • üzerine serpmek için susam ve çörek otu
Kabağı rendenin iri kısmı ile rendeleyip suyunu sıkın.
Derin bir kaba tüm malzemeyi  (çörek otu ve susam hariç)önce sıvı malzemeler sonra kuru malzemeler olarak katıp karıştırın.
Yağlanmış fırın kabına dökün.
önceden ısınmış 180 derecedeki fırında yaklaşık 30-35 dakika pişirin.
Afiyet olsun.
Bu keki muffin kaplarına koyarak muffin yapabilirsiniz.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder