Cuma, Mayıs 17, 2019

Glütensiz Kinoa Salatası

Salata tarifleri, Glutensiz Tarifler,sağlıklı beslenme, kinoalı tarifler, kinoa
Kinoayı çoğunuz duymuşsunuzdur. Son zamanlarda sağlıklı yiyecekler denildiğinde adı çok fazla geçen bir tahıl. Özellikle sağlıklı beslenmeye özen gösterenler ve rahatsızlıkları nedeniyle glütensiz beslenmeleri zorunlu olanlar ve tabi ki vejetaryenler kinoayı sıkça kullanıyorlar. Ben de uzun zamandır mutfağımdan eksik etmiyorum. Beyazı ve renkli olanları var. Benim için fark etmiyor hangisini görsem alıyorum. Bugün vereceğim tarifte bu sağlıklı yiyecekle yapılmış bir salata. Daha evvelde Kinoa Salatası vermiştim. Bu sefer hem videosunu çekip Youtube kanalıma ve Bloğuma eklemek istedim. Diğer salatamda güzel. Zaten temelde aynı malzemeler. Sadece birkaç malzemede  değişiklik gösteriyor. Siz hangisini isterseniz onu yapın. Evde hangi malzemeler varsa onları katın. Önemli olan bu sağlıklı gıdadan yararlanmak.
Bloğumda kinoalı tarifler var. Merak ederseniz buradan tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Evet salatanın tarifini vereyim. Videosunu da aşağıya ekliyorum.

KİNOA SALATASI NASIL YAPILIR?

KİNOA SALATASI MALZEMELERİ:

  • 1 çay bardağı kinoa
  • 1 adet domates
  • 3-4 adet taze soğan
  • 1 adet yeşil köy biberi
  • 1 adet kırmızı kapya biber
  • Yarım demet maydanoz
  • Çeyrek demet dereotu
  • Bir kaç dal taze nane
  • 2-3 adet minik turp
Salata Sosu:
  • 1 yemek kaşığı balzamik sirke veya nar ekşisi
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı 
  • 1 çay kaşığı tuz
Kinoayı üzerini geçecek kadar su koyup yumuşayana kadar pişirin. 
Yeşillikleri ve taze soğanı incecik doğrayın.
Biberleri halka doğrayın. 
Turpları ince halkalar halinde doğrayın.
Hepsini birleştirin.
Sosu hazırlayın. Tuzu ekleyin. Salataya karıştırın.
Servis etmeden önce tadına bakın. Gerekiyorsa tuz ve limon suyu ekleyin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder