Pazartesi, Eylül 09, 2019

Hem Göze Hem Mideye Hitap Eden Kıymalı Zarf Böreği Tarifi

kolay börek tarifleri, hazır yufkadan börek, kahvaltılık tarifler, zarf böreği, kişniş otu, videolu tarifler
YouTube sayfamı kurduğumdan beri videolu tarifler yapmaya başladım. Tabi her şey birazcık daha zorlaştı. Videoları çekerken o kadar heyecanlanıyorum ki gelin görün sanki canlı yayında milyonlar beni izliyor. Kekeliyorum, ellerim titriyor, beceriksizce bir şeyler yapıyorum. Çoğunu, videosunu beğenmeyip yayınlamıyorum. Biraz aşırı mükemmeliyetçiyim. Bu da çoğu zaman zorluyor. Şimdi ilk yayınladığım videolara bakınca hiç beğenmiyorum. Haklı olarak tabi. Eğer bazı şeyleri yardım almadan, kurs gibi öğrenebileceğin yerlere gitmeden tek başına yapmaya çalışıyorsan hatalar acemilikler de kesinlikle oluyor. Her gün yeni şeyler öğrenerek daha hoşunuza gidecek videolar çekmeye çalışıyorum. Gerçi hala emekleme aşamasındayım ama olsun yılmıyorum.
Bugün, önceden çektiğim ama hem ışığını hem de yapılışını beğenmediğim bir tarifi tekrar çekecektim. Sonra zarf böreğini hala yayınlamadığım aklıma geldi. Videoyu YouTube kanalıma koydum. Hemen buraya da yazısını ekliyorum.
Umarım hazır yufkayla yapılan bu lezzetli böreği beğenirsiniz. Aslında aylar evvel kız kardeşim Şule bu böreğin videosunu göndermişti. Çok güzel çekmişti. Börekler mis gibiydi. Adeta kokusu buram buram geliyordu. Çıtır çıtır börekler. O videoyu yayınlayacaktım ama ufacık bir yerinde değiştiremeyeceğim bir aksaklık vardı. O yüzden yayınlayamamıştım. Bugün onun yaptığı börekleri de ekleyerek videoyu derledim ve yayınladım. İkimizin de ellerine sağlık :)

Kıymalı Zarf Böreği Tarifi
4-8 kişilik
Malzemeler:
  • 2 adet yufka
  • 300 gram kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • Tuz-karabiber
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • çörekotu veya susam vs
Kıymayı, rendelenmiş kuru soğanla 5-6 dakika kavurun. Tuz ve karabiber ile tatlandırın.
Sıvı yağ ve sütü bir bardakta karıştırın.
Yufkayı serin. Üzerine bolca sıvı karışımdan dökün. her yerine sürün.
İkinci yufkayı da serin. Yine sıvı karışımla her tarafını iyice ıslatın. 
Karsılıklı iki kenarı ortada birleştirin.
Diğer iki kenarı da birleştirip büyük bir kare elde edin.
Üzerini yine ıslatın. Kıymayı ortaya koyun.
Bu sefer karşılıklı 4 ucu da ortada birleştirip zarf şekli elde edin.
Yağlanmış tepsiye veya yağlı kağıt serili tepsiye yerleştirin.
Üzerini kalan sıvı karışımla iyice ıslatın.
Pişerken kabarmaması için katlama yerlerine hafifçe bastırın.
Çörekotunu üzerine serpin.
önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri nar gibi olana kadar yaklaşık 30-35 dakika pişirin.
Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder