Cuma, Ocak 10, 2014

SOSLU KARNABAHAR PANE



Karnabaharı herkes sevmez. Hele pişirirken ağır bir kokusu vardır ki onu koklayan kesinlikle sevmez. Kokusunu ben de sevmiyorum. Ama o kadar yararlı bir sebze ki. 
Ayrıca o kadar lezzetli yemekleri var ki. Ben bir kaç tanesini yapmıştım. Karnabahar Çorbası, Karnabahar Musakka, Karnabahar Graten. Lezzetleriyle karnabaharın kokusunu gerçekten unutturuyorlar. Ben de yararını bildiğim için tabi birde kışın çok fazla sebze çeşidi olmadığı için elimden geldiğince fazla yapmaya çalışıyorum. 
Geçen manavda küçük ve bembeyaz çiçek gibi karnabaharı görünce hem o günkü yemeğin adını koyduğum hem de yeni bir tarif bulduğum için pek rahatladım. 
Evimizde pek fazla kızartma yapılmadığı için karnabahar paneyi kırk yılda bir yaparım. O kadar uzun zamandır yapmamışım ki ne kadar lezzetli olduğunu unutmuşum. 
Sabah 9,5 ta kızartma yaparken hala kahvaltımı yapmamıştım ve tadı tuzu nasıl olmuş diye ağzıma bir lokmacık attım. Sonra 2. ve 3. derken baktım bitireceğim. Anlayacağınız çok güzel olmuştu. 
Yanına domates sosu yaptım. Biraz ekşi bir sos. Ben paneye çok yakıştığını düşündüm. Kızartmanın ağırlığını ekşiliği ile dengeliyor. Ancak kızım Yasemin çok ekşi buldu. Hardallı bir sos daha iyi olur dedi. Onu mu kıracağım. Hardallı mayonezli sosta yaptım. 
Akşam domates sosun hepsini eşim bitirmişti. Çok beğenmiş. Sizde isterseniz ikisini de yapın. İster her hangi birini. Hangisi hoşunuza giderse. İsterseniz sadece yoğurtla da çok iyi gider. Seçenekler benden,  seçip uygulamak sizden. Şimdiden afiyet olsun.

SOSLU KARNABAHAR PANE
3-4 Kişilik
Malzemeler:
  • 1 kg. orta boy karnabahar
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı galeta unu
  • 1 tepeleme tatlı kaşığı tuz
  • Sıvı yağ(kızartmak için)
Mayonezli, Hardallı Sos:
  • 2 tepeleme yemek kaşığı mayonez
  • 2 tepeleme yemek kaşığı hardal
Domatesli Sos  İçin: 
  • 1 çorba kaşığı salça
  • 1 çay bardağı karnabaharın haşlama suyundan
  • 1/2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • 1 diş sarımsak
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1/2 çay kaşığı karabiber
  • 1/4 limonun suyu (limonu daha az katabilirsiniz)
Karnabaharın alt kalın gövde kısmını çevirin ve bıçak yardımıyla çiçeklerin köklerinden keserek küçük parçalar halinde ayırın.
Yıkayıp süzün. Derin bir tencereye yerleştirin ve  üstlerini geçecek kadar kaynar su koyun. Tuzu ekleyin. Su kaynadıktan sonra altını kısın ve yumuşayana kadar yaklaşık 8-9 dakika pişirin. Delikli kepçe ile sudan çıkarın. Ilımaya bırakın. 
Bu arada sosları yapın. Mayonezi, hardalı  iyice karıştırın. Sos kabına alın.
Domatesli sos için, sos tenceresine sıvı yağı ve salçayı ve ezilmiş sarımsağı koyun. Isınınca birbirine karışıp salça hafif kavrulana kadar bir kaç defa karıştırın.
Naneyi, tuzu , karabiberi ve  karnabaharın haşlama suyundan ayırdığınız suyu ekleyin. Hafif koyulaşana ve lezzetler birbirine karışana kadar 5-6 dakika pişirin. En son limon suyunu katın. Ocağı kapatın. Sos kabına koyun.
Paneyi yapmak için bir kaba yumurtaları kırın. Bir tutam tuz ekleyip çatalla çırpın. Başka bir kaba unu ve bir tutam tuzu koyun.  Diğer bir kaba ise galeta ununu hazırlayın. 
Karnabaharları sırasıyla una, yumurta sarısına ve en son galeta ununa bulayın. Kızgın yağda altın sarısı oluncaya kadar 2-3 dakika kızartın. Fazla yağını almak için kağıt havlu üzerinde bekletin. Soslarla ve yoğurtla servis ediniz. Afiyet olsun.
NOT: Salçalı sosun limonunu isterseniz daha az katabilirsiniz. Deneyerek limonun suyunu kendinize göre ayarlayabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder