Pazar, Mayıs 14, 2017

SUCUKLU KÖFTE

sucuklu, köfte, tarifi, lezzetli, etli,
Beni takip ediyorsanız değişik tarifler yapmayı sevdiğimi biliyorsunuzdur. Bir kaç defa denediğim değişik bir "köfte tarifi" vardı. Normal köfte harcına sucuk katılarak daha lezzetli hale getirilip yapılıyor. Bir kaç ay evvel evde sucuk yapmayı  denemiştim. Tabi bağırsakla falan uğraşmayıp, streç folyoya sararak yapmıştım. Aslında ilk dememem olduğu düşünülürse çok lezzetli oldu. Ama baharat miktarı biraz fazla olmuş. Benim gibi çok fazla acı sevmeyen birisi için pek yiyebileceğim bir sucuk olmadı. Lezzetini kocama sorsanız tek kelimeyle çok lezzetli. Baharat harika. İnanılmaz sen mi yaptın diyerek sucuklu yumurtayı yedi bitirdi.
Sucuğun tarifini hala paylaşmadım. Böyle lezzetli olunca kendime güvenim geldi. Bağırsak alıp hem de baharat miktarını biraz değiştirip tekrar deneyeceğim. Sonra paylaşacağım.
Neyse gelelim tarifimize. Tarifte bu sucukları kullandım. Değişik tarifler seviyor iseniz tavsiye ederim. Deneyin. Köftenin içinde ağzınıza gelen sucuk parçaları değişik bir lezzet ve aroma veriyor.
SUCUKLU KÖFTE TARİFİ
4 kişilik
Malzemeler:
  • 500 gram kıyma
  • 1/2 kangal sucuk
  • 1 büyük kuru soğan
  • 1 adet yumurta
  • 1/2 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 çay kaşığı karabiber
  • 1/2 çay kaşığı kırmızı pul biber
Sucuğu 2 cm'lik küpler halinde doğrayın. Kuru soğanı küçücük yemeklik doğrayın.
Bir kapta kıymayı, sucuğu, kuru soğanı, yumurtayı ve baharatları iyice karıştırıp yoğurun.
Çok az yağladığınız yapışmaz tavada kızartın. Bol yağda da kızartabilirsiniz. Damak zevkinize kalmış.
Patates kızartması veya püresi, pilav veya salata eşliğinde ikram edin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder