Cuma, Mayıs 05, 2017

MISIR UNU HELVASI

Helva, helva tarifi, mısır unu, tatlı tarifleri, şerbetli tatlı, glütensiz,

Helva Türk milleti olarak çok sevdiğimiz bir tatlı. Tabi benim de en sevdiklerim arasında. Favorim un helvası. Hele ki annem yapmışsa tadına doyum olmaz. 
Blogumda un helvası ve irmik helvasının tarifi vardı. Geçen mısır unu helvasını görünce hemen mutfağa koştum. Hemencecik yaptım. Sonrada annemgilde keyifle yedik. Herkesin çok beğendiği bu  sizlerle paylaşmak istedim. Videosunu hazırlıyorum. Yarın da onu eklerim.

MISIR UNU HELVASI

6 kişilik
Malzemeler:
  • 1,5 su bardağı mısır unu
  • 1 veya 2 paket dolmalık fıstık
  • 2 yemek kaşığı tereyağı (80-100 gram kadar)
  • 1 su bardağı fındık
Şerbeti için: 
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı su
  1. Önce şerbeti hazırlayın. Şeker ve suyu 5-6 dakika kaynatın. Soğumaya bırakın.
  2. Tereyağını eritin. Fıstıkları ekleyin. Bir kaç defa karıştırdıktan sonra mısır ununu ekleyin. Kısık ateşte devamlı karıştırarak 15-20 dakika kavurun.
  3. İri parçalar halinde doğradığınız fındıkları katın. Bir iki karıştırdıktan sonra dikkatlice şerbeti dökün. Un çok kızgın olduğu için şerbeti döktüğünüz anda sıçrayabilir. 
  4. Şerbeti çekene karıştırmaya devam edin. Ocağı kapatıp. 5 dakika kadar demlendirin. Şekil vererek servis edin.
  5. Afiyet olsun.
NOT: Fındık ve fıstık ile çok lezzetli oluyor ama isterseniz sadece birisini ekleyebilirsiniz. 
Şeker kıvamı çok iyi. İnsanı yerken tıkamıyor ama çok şekerli sevenler birazcık artırabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder