Cuma, Eylül 15, 2017

KEDİ DİLİNDEN EKLER PASTA

yalancı, ekler, pasta, kedi, dili, savoiardi, bisküvi, tarifi, kolay, pratik, glütensiz,
Ekler pastayı çok severim. Eminim bir çoğunuz da benimle aynı fikirdesiniz. Biliyorsunuz ekler pastayı şu hamuru denilen ve pişirilerek hazırlanan bir hamurla yapıyoruz. Profiterol de aynı hamurdan yapılır. Sizlerle ikisinin tarifini de paylaşmıştım.
Geçen markette "kedi dili" bisküvisi (Savoiardi) gördüğümde pratik ekler yapmak istedim. Hemen aldım ve denedim. Tabi ki orijinal ekler pastanın yerini tutmuyor ama yine de çok çok lezzetli oldu. Eğer canınız çeker ve şu hamuru hazırlayıp uzun uzadıya yapmak istemezseniz, bu pratik ekler pastayı yapın ve afiyetle yiyin :)
Bu arada Kedi dili bisküvisinin tarifini de paylaşmıştım. Glutensiz unla yaptım ama siz aynı tarifi normal unla yaparak kendiniz hazırlayabilirsiniz.

KEDİ DİLİNDEN EKLER PASTA TARİFİ:

  • 1 paket "kedi dilibisküvisi (Savoiardi) 
  • 1 kutu krema (200 ml)
  • 1 paket krem şanti
  • 1 paket sütlü çikolata
  • 1 paket bitter çikolata
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 su bardağından biraz az süt
Önce pasta kremasını hazırlayalım. Sütlü çikolatayı benmari usulü eritin. (Çikolatayı koyduğunuz kabı, kaynayan su bulunan küçük bir tencerenin üzerine suya değmeyecek şekilde koyup eritin)
Kremayı, krem şantiyi ve erimiş çikolatayı yoğunlaşana kadar çırpın. Üzerini streç filmle kapatıp buzdolabında bekletin.
Kedi dili bisküvilerin yarısını süte batırın. (Bu işlemi hızlıca yapın. Çünkü çok çabuk sütü çekiyor. Fazla çekmesin. Yoksa çok yumuşak olabilir)
Ekler pasta, Kedi Dili, Savioardi, kolay tarifler, kremalı tarifler, pasta
Yarısını bir tepsiye dizin. Kremayı krema pompasına doldurup bisküvilerin üzerine yayın. Kalan bisküvileri yine hızlıca süte batırıp üzerine kapatın. 
Bitter çikolatayı, tereyağını ekleyip yine benmari usulü eritin ve bisküvilerin üzerine yayın. 
İstediğiniz malzemelerle süsleyin.
Servis etmeden önce bir kaç saat buzdolabında bekletin. Hatta mümkünse 1 gece evvelden yapın. Dinlenince çok daha lezzetli oluyor.
Afiyet olsun.
NOT: Kremayı çikolata katmadan sade hazırlayabilirsiniz. O zaman 1 yemek kaşığı pudra şekeri katın. Bir pakette krem şanti ekleyin.
Ben yanlışlıkla portakallı bitter çikolata almışım. Üzerini onunla kapladım. Aroma çok güzel oldu. Sizde deneyebilirsiniz.

4 yorum:

  1. Profiterolü yapıyorum yıllardır, hamurunu deneye deneye tutturdum. Zor bir hamur.
    Ekler yapmadım henüz. Sizin yaptığınız çok pratik olmuş, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Pratik tarifler her zaman favorim olmuştur. Hele bir de lezzetli sonuçlar elde edince uzun uzadıya uğraşmak istemiyorsunuz :)

      Sil
  2. Kedidili bisküvi çok büyük kolaylık cidden. Ben de ara sıra yapıyorum, tiramisu olarak da. Ancak ekler şeklinde hiç denemedim. Çok şık ve leziz görünüyor, bir dahaki sefere bu şekilde yapayım. Hatta sizin tarifinizle profiterol hamuru deneme isteğiyle doldum.
    Elinize, emeğinize sağlık. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Aslında Şu hamuru hazırlamak düşünüldüğü kadar zor değil.Yine de çok fazla yapmıyoruz. O yüzden ekler yapmak isteyip de Şu hamuru hazırlamaktan çekinenler, zamanı olmayanlar veya üşenenler için Kedidili bisküvi ile de aynı lezzette ekler yapılabilir. Beğeneceğinize eminim. Sevgiler :)

      Sil