Pazar, Haziran 16, 2019

Klasik Tatlılardan Şerbetli Yoğurt Tatlısı Tarifi

Yoğurt tatlısı nasıl yapılır, irmikli tatlı tarifleri, tatlı tarifleri, şerbetli tatlı tarifleri Bloğumda
Osmanlı Mutfağı'ndan günümüze kadar gelebilmiş şerbetli tatlılardan birisi Yoğurt Tatlısı. Hiç yapmamış ve yememiş olanlar için Revani'ye benziyor diyebilirim. Biraz araştırma yaptım. İrmikli veya unlu yapılıyor. Orijinal tarifinde irmik katılmıyor dense de irmiklisi çok daha güzel. Çünkü özellikle şerbetli tatlılara irmik çok yakışıyor. Ben sanırım şimdiye kadar 4 kez yapmışımdır. Hepsini irmikli denedim. Sadece un katarak yapmak içimden gelmedi. Bir özelliği de karbonat katılarak yapılması. İnanın 3 kere karbonatlı yaptım. Aslında güzel oluyor ama sanki damağımda karbonatın garip bir tadı kalıyor. Hiç hoşuma gitmeyen bir tat. Sadece bu tatlıya özgü bir his değil. Ne zaman karbonatlı bir tarif yapsam aynı tadı hissediyorum ama şerbetli tatlıda daha bir baskın. O yüzden verdiğim tarifte kabartma tozu kullandım. Şöyle ucundan da karbonat koklattım :)

Aslında Ramazan Bayramı için yaptığım bir tatlıydı. Sizlerle de paylaşacaktım ama berbat şekilde faranjit oldum. Sesim tamamiyle kısıldı. Ayrıca öksürük krizleri de cabası. Sonunda tarifim bayramdan sonraya kaldı.

Bu tatlı o kadar kolay ki kesinlikle benim favorilerimden olacak. Biliyorsunuz insanı çok oyalamayan tarifleri çok seviyorum. Eminim sizler de seviyorsunuzdur. Hem zamandan tasarruf etmiş hem de kolaylıkla lezzetli bir şey yapmış olursunuz. Evet, gelelim tatlımızın tarifine. Tarifi aşağıya yazacağım ama videosunu da ekleyeceğim. Hangisinden isterseniz yapabilirsiniz.

Bu arada sizleri YouTube kanalım Şafaktan Kolay Tarifler kanalına da beklerim. Buraya tıklayın.


Kaç Kişilik:
8 Kişilik

Yoğurt Tatlısı Malzemeleri:

  • 3 Adet yumurta
  • 3 çay bardağı toz şeker
  • 3 çay bardağı yoğurt
  • 3 çay bardağı irmik
  • 3 çay bardağı un
  • 1 limonun kabuğu
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • Üzeri için Hindistan cevizi
Şerbet Malzemesi:
  • 3 su bardağı toz şeker
  • 3 su bardağı su
  • Yarım limon suyu 

Yoğurt Tatlısı Nasıl Yapılır?


  • Önce şerbeti için toz şeker ve suyu bir tencerede 5 dakika kaynatın. Limon suyunu ekleyip 10 dakika daha kaynatın. Ilımaya bırakın.
  • Derin bir kapta yumurtayı ve şekeri iyice çırpın.
  • Yoğurdu kabartma tozunu ve karbonatı ekleyin. Çırpın.
  • İrmik, un, limon kabuğu ve isterseniz Hindistan cevizinin birazını ekleyin. İyice karıştırın.
  • Yağlanmış kare borcam veya fırın kabına dökün.
  • Önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 30 dakika pişirin.
  • Kaynar ısısı biraz azalınca ılık şerbeti birazını ayırıp dökün. 
  • Sonra dilimleyip kalan şerbeti de dökün.
  • Hindistan cevizi ile süsleyin.
  • Mümkünse ertesi gün lezzetler birbirine iyice geçtikten sonra ikram edin.
Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Harika bir tarif. Dün ne yapayım derken rast gele denk geldi ve yaptım. Herkes beğendi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize çok sevindim. Gerçekten çok lezzetli oluyor. Benimde en sevdiğim tatlılardan. Çünkü hem kolay yapılıyor hemde içinde irmik var. Sevgiler :)

      Sil