Pazar, Ocak 19, 2020

Kakaolu Minik Kurabiye Tarifi

Kişniş otu, minik kurabiye,lokmalık kurabiye tarifi, tarifler, kolay tarifler
Un kurabiyesi lezzetinde ağızda dağılan lokmalık kurabiyeler yaptım. Tarifin yarısı ile denedim. Çok bereketli 70-75 adet çıktı. İster çayın, ister kahvenin yanına veya çocuklarınıza sütün yanında ikram edebileceğiniz harika kakaolu kurabiyeler. Birazını pişirmeden dondurucuya koydum. İhtiyaç halinde hemen çıkarıp pişirebileceğiniz kolay kurabiyeler.
Videolu tarifi aşağıya ekledim. İster oradan seyrederek YouTube kanalıma destek olun ki bu beni çok sevindirir :)
İsterseniz video seyretmek istemeyenler için malzemeleri ve tarifi aşağıya yazacağım. Oradan öğrenebilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun.

Kakaolu Minik Kurabiye:
70-75 adet
Malzemeler:
  • 125 gram oda sıcaklığında tereyağı
  • 1/2 su bardağı pudra şekeri
  • 1 adet yumurta
  • 250 gram mısır nişastası(2 su bardağı ve 1 yemek kaşığı kadar)
  • 1,5 yemek kaşığı un
  • 1,5 yemek kaşığı kakao
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Tereyağını ve pudra şekerini karıştırın.
Yumurtayı ekleyin tekrar karıştırın.
Elenmiş un ve mısır nişastasını,kakaoyu, kabartma tozunu ve vanilyayı ekleyip yoğurun.
Fındıktan büyük yuvarlaklar yapıp yağlanmış tepsiye veya yağlı kağıt serili tepsiye dizin.
Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 10 dakika pişirin.
Sıcakken tepsiden almayın hemen dağılıyor. Soğumasını bekleyin.
Kavanozda 15 gün kadar taze kalıyor. Daha fazla da olabilir. Benim kurabiyeler o zamana bitti :)
İsterseniz pişirmeden dondurucuya koyabilirsiniz. İlk önce 15 dakika kadar buzdolabında veya dondurucuda bekletip birbirine yapışmamasını sağlayın.
Daha sonra buzdolabı poşetine koyup dondurun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder