Salı, Nisan 10, 2018

Levrek Pane Tarifi, Nasıl Yapılır?

Levrek, Pane, Tarifi, Balık Tarifleri, Balık, Yemek, Sağlıklı, Kolay, Kişniş otu

Arada balık tarifi vermek lazım demi :) Biliyorsunuz balık yemeği çok sevdiğim halde maalesef evde yapamıyorum. Malum balığın keskin kokusu evin her yerine sinince birkaç gün baş ağrısı çekmekten balığı yediğime pişman oluyorum. Ama geçen gün balıkçının yanından geçerken o güzelim balık tezgahını görünce şöyle kolayca yapılacak bir balık yemeği yapayım dedim. Kızımla bana 2 adet levrek aldım. Balıkçıya fileto olarak hazırlattım. Sonra da bu lezzetli yemeği yaptım. Mis gibi nefis mi nefis levrek pane yanına da bol salata çok harika bir yemek oldu.



Kaç Kişilik:

4-6 kişilik


Levrek Pane Malzemeleri:

    Levrek, Pane, Tarifi, Balık Tarifleri, Balık, Yemek, Sağlıklı, Kolay, Kişniş otu
  • 2 orta boy levrek
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı un (mısır unu karışık olabilir)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Karabiber- paprika (isteğe bağlı) 
  • Kızartmak için sıvı yağ

Levrek Pane Sosu İçin:

  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • Yarım limonun suyu
  • 1 diş sarımsak
  • 3-5 dal maydanoz

Levrek Pane Nasıl Yapılır?


Fileto şeklinde hazırlanmış levreği orta boy parçalar halinde kesin. Üzerine tuzun yarısını serpin. 10-15 dakika dinlendirin.


O sırada diğer malzemeleri hazırlayın. Sos için maydanozları incecik kıyın. Diğer malzemelere ekleyin. Karıştırın. 

Unu balıkları rahatça karıştırabileceğiniz bir kaba dökün. Yumurtaları da başka bir kaba kırın. Tuzun kalanını una ve yumurtaya katın. Karıştırın.

Levrek Pane nasıl yapılır? Levrek tarifi

Burada her malzemenin birazcık tuzla tatlandırılması çok önemli. Balıklar bu malzemeye bulandığında her katman lezzetli olacaktır. Sadece tuzu fazla katmayın. Birer tutam yetecektir.

Balıkları sırasıyla önce una sonra yumurtaya bulayın ve kızgın yağda iki tarafı da nar gibi olana kadar kızartın.

İsterseniz bulama işini iki defa tekrarlayarak daha katmanlı ve lezzetli pane yapabilirsiniz.
Kızarmış levrek paneleri soğutmadan sosla birlikte servis edin.

NOT (Levrek Pane Püf Noktaları): 


Pane harcının ununa hafif acı paprika kattım. Daha bir lezzetli oldu. İsterseniz siz de katabilirsiniz.


Diğer balıkları özellikle beyaz etli balıkları aynı şekilde pane yaparak yiyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder