Pazartesi, Temmuz 15, 2019

Haşhaş Ezmeli Cevizli Börek Tarifi, Nasıl Yapılır?

Kişniş Otu, Cevizli Börek,Haşhaşlı börek,haşhaşlı börek tarifi, Kolay tarifleri, Nasıl Yapılır.
Bu böreği sevdim. Kolay, lezzetli, değişik bir tadı var. İkram ettiğim herkesten 10 puan aldı. Herkes tarifini sordu. Bir börekten başka ne beklenebilir ki :)

Bugünlerde Mersin'deyim. Yazlığımın hemen yanında çok güzel bir pazar kuruluyor. Sebze meyve alıyorum. Bir de çok güzel peynirler ve yufkalar satılıyor. Her gittiğimde birkaç tane yufka alıyorum. Hemen kahvaltıya genelde tavada gözleme gibi yapıyorum. Eşimle benim için bir değişiklik oluyor. Haftada bir gün de olsun değil mi :)

Bu tarifi işte yine pazardan aldığım 2 yufkayla denedim. İlkinde sadece haşhaş ezmesi ile denedim. Çok güzel oldu. İkinci de ceviz de ekledim. O daha da güzel oldu. Videosunu çektim. YouTube kanalıma koydum. Şimdi de tarifini yazıyorum. Tabii videosunu da ekleyeceğim buraya. Ama sizden ricam Youtube kanalıma da abone olmanız. Çok sevinirim. Evet işte tarifi:

Kaç Kişilik
16 adet

Haşhaş Ezmeli Börek Malzemeleri:

  • 2 adet yufka
  • 1 tepeleme yemek kaşığı haşhaş ezmesi
  • 10 adet kadar ceviz içi
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1/2 su bardağı süt


Haşhaşlı Cevizli Börek Nasıl Yapılır?


  • Sıvı yağın yarısını haşhaş ezmesine katıp iyice karıştırarak akışkan hale gelmesini sağlayın.
  • Kalan yağı, sütle karıştırın.
  • Ceviz içini iyice ufalayın.
  • Yufkayı serin. Yeriniz küçükse yarıdan bölüp 2 eşit parçaya ayırın.
  • Yarısına haşhaş ezmesinin yarısını incecik yayın.
  • Üzerine ceviz içinin yarısını serpin.
  • Üzerine yufkanın kalan yarısını kapatın.
  • Üstüne sıvı yağlı sütlü karışımdan iyice sürün.
  • Yarım ay şeklindeki yufkayı önce ortadan ikiye bölün.
  • Sonra bu iki parçayı da tekrar ikiye bölün.
  • Bu 4 parçayı da tekrar ikiye bölüp birbirine eşit 8 üçgen elde edin.
  • Geniş kenarından başlayarak sigara böreği sarar gibi sarın.
  • Yağlanmış ya da yağlı kağıt serili tepsiye dizin.
  • Kalan yufkaya da aynı işlemleri uygulayın.
  • Üzerlerine kalan sıvıyı bitene kadar sürün. Sulu oldu diye düşünmeyin pişince çıtır çıtır oluyorlar.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 30-35 dakika üzeri kızarana ve çıtır olana kadar pişirin.

Afiyet olsun.

NOT: Haşhaş ezmesini çok fazla kalın sürmeyin. Yerken acımsı bir tadı oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder