Pazar, Ocak 05, 2014

Baklava Yufkasından Peynirli Cevizli Börek

baklava yufkasından, börek tarifi, cevizli börek tarifi, peynirli,
Hem hafta sonu kahvaltısı için güzel bir şey yapayım dedim. Hem de yeni lezzetli bir tarif vermek istedim. 
Ne yapayım diye düşünürken canım arkadaşım Yasemin'in mutlaka yapman gereken harika bir tarif deyip önerdiği baklava yufkasından cevizli ve peynirli börek aklıma geldi. Yaptım. Lezzeti gerçekten dediği kadar varmış. Çıtır çıtır bir börek oldu. 
Ben son iki ruloyu, ayrı malzemeyle yapıp nasıl olacaklarını denemek istedim. Trabzon tel peyniri vardı. Çok yağlı ve kaşar peyniri gibidir. Onunla denedim. Bir ruloyu da tel peynir ve sucuklu denedim. Tek kelimeyle hepsi de bir harika idi. Dün yaptım ve bugün hala aynı çıtırlıkta idi. Mutlaka ama mutlaka deneyin derim. Favoriniz olacak. Yasoş'um tarif için çok teşekkürler.

Baklava Yufkasından Peynirli Cevizli Börek Tarifi

32 Adet
Malzemeler:
  • 32 adet baklava yufkası (1 paket)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı su
  • 250 gram beyaz peynir
  • 100 gram ceviz içi
  • 2 yemek kaşığı yoğurt( üzerine sürmek için)
  • Susam, çörek otu (isteğe göre üzerini süslemek için)
Ceviz içini küçük parçalar halinde ezin. Beyaz peyniri de çatal yardımıyla ezin. Ceviz ile karıştırın.
Sıvı yağı ve suyu da bir kapta karıştırarak hazırlayın. Fırını 200 dereceye ayarlayıp ısıtın.
Böreği 4 kat baklava yufkasından yapacağız. 8 rulo rahatlıkla çıkıyor. Turbo fırınların büyük tepsisine tam geliyor. 
Yufkayı temiz zemine kısa kenarı size yakın olacak şekilde serin. Bir fırça yardımıyla üzerine su ve sıvı yağ karışımından hafifçe sürün. (Bu işlem tüm katlara yapılarak üst üste konacak)
4. yufkayı da diğer yufkaların üzerine koyunca yine hafifçe sıvı karışımdan sürüp biraz nemlendirin. 
Dikdörtgen baklava yufkasının kısa kenarına uç kısmında ve pişerken taşmaması için kenar kısımlarında 1-2 cm. boşluk  kalacak şekilde 2 yemek kaşığı kadar cevizli ve peynirli iç malzemeden yayın. Sonra rulo şeklinde sarın. Kenar kısımlar alta gelip açılmayacak şekilde tepsiye uzunlamasına dizin. 
Tüm yufkalar bitene kadar aynı işlemi yapın. 8 uzun rulo börek elde edin. Tepsiye yerleştirin.
Yoğurdu fırça yardımıyla tüm rulolara sürün. Üstlerini susam ve çörek otu gibi malzemelerle süsleyin. Keskin bir bıçak yardımıyla tüm ruloları 4'e bölün.
Önceden ısıttığınız 200 derecelik fırında yaklaşık 25 dakika veya üzeri kızarana kadar pişirin.
Fırından aldıktan sonra 5-6 dakika dinlendirin. Servis yapın. Afiyet olsun.
NOT: Bu börekte kullandığım peynirli ve cevizli iç malzemesi harika bir lezzet veriyor. Denemenizi öneririm. Ama başka malzeme de kullanabilirsiniz. Hepsi yakışıyor. 
Bütün paketler aynı sayıda mı bilmiyorum . Benim aldığım 1 paket baklava yufkasından 1 kaç yufka arttı. Paketi attığım için üzerinde sayısının yazıp yazmadığından emin değilim. Sanırım 35 -36 adet çıktı. Ben o yüzden sanırım 3-4 tane böreği 5 kat olarak yaptım. Hiç bir şey fark etmiyor. 
Sizde o şekilde kalanları değerlendirebilirsiniz. 
Üstüne, yoğurt yerine yumurta sarısı veya içine sürdüğünüz sıvıdan sürebilirsiniz.

2 yorum:

  1. Baklava yufkası gerçekten nefis bir şey, börekler çıtır çıtır oluyor. Ellerine sağlık, cevizli peynirli deniycem mutlaka.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özge hanım, cevizli ve peynirli iç malzemesi harika oluyor. Deneyin eminim beğeneceksiniz.

      Sil