Cuma, Şubat 23, 2018

Haşhaşlı Sütlü İrmik Tatlısı Tarifi, Nasıl Yapılır?

Haşhaşlı tarifler, nefis tatlı tarifleri ve bir çok tarif  Kişniş Otu'nda
Bu hafta haşhaşlı tarifler vermek istedim. Tembelliğimden haftanın sonu geldi. Ben hala bir tane bile tarif paylaşmadım. Aslında tembellik diyerek kendime haksızlık ediyorum. Küçük kedim Minişim öldüğünden beri her şey anlamını yitirdi. Kendime gelirim hayatıma devam ederim dedim ama hala aklımdan gitmiyor. Hani derler ya gelirse üst üste gelir diye. Aynen öyle oldu. Sokakta baktığım kedilerimden en sevdiğim 2 tanesi de aniden öldüler. Darbe üstüne darbe. Tabi benim depresyon hazırda kapının ardında bekliyor. Hemen kapıyı tıklattı :( 

Elbet, eninde sonunda toparlanacağım ama bugünlerde pek mümkün değil gibi geliyor. Bugün kendimi zorlayarak bilgisayar başına geçtim. Birazcık üzüldüm çünkü ilgilenmedim diye hemen takipçiler azalmış. Yorumlar kısmı bomboş. Neden yoksun diye hatırımı soran yok :( Bundan etkilenip iyice depresyona mı girmeliyim yoksa silkelenip kendime gelmeli ve yine Blog, Facebook, Pinterest; YouTube vs. diyerek sosyalliğin ortasına mı dalmalıyım. Bunu önümüzdeki hafta göreceğiz :)

Neyse; gelelim bugün vereceğim irmik tatlısı tarifine. Çok kolay ve değişik bir tarif olduğu için sizlerle paylaşmak istedim. Umarım dener ve beğenirsiniz. İçindeki haşhaş ağızda çıtır çıtır patladığı için değişik bir tatlı bence :)

Kaç Kişilik:
6-8 kişilik

Haşhaşlı İrmik Tatlısı Malzemeleri:

  • 1 litre süt
  • 10 yemek kaşığı irmik
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1/2 su bardağı mavi haşhaş (70 gr. paket)
  • 1 paket krema (200 ml)
  • 1 paket vanilya
  • Süslemek için Hindistan cevizi

Haşhaşlı İrmik Tatlısı Nasıl Yapılır?


  • Süt, irmik, toz şeker ve haşhaşı bir tencerede karıştırın.
  • Devamlı karıştırarak 5-6 dakika pişirin.

Haşhaşlı, İrmik, Tatlısı, Tarifi, Sütlü Tatlı, Kolay, Nefis, Kişniş, Blog

  • Ocağı kapatıp vanilya ve kremayı ekleyin. Karıştırın.
  • Islattığınız kalıba yayın. Ilıyınca buzdolabına koyun.
  • Birkaç saat mümkünse daha uzun süre dinlendirin.
  • Servis edeceğiniz zaman ters çevirin.
  • Üstüne Hindistan cevizi serpin.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder