Çarşamba, Kasım 09, 2016

YER FISTIKLI ÇİKOLATALI KURABİYE

fıstıklı kurabiye tarifi, çikolatalı kurabiye tarifi, kurabiye tarifi, kurabiye, tarif, yer fıstığı, nefis, kolay tarifler
Nefis bir kurabiye tarifi ile karşınızdayım. Benim verdiğim miktarla 20 adet kurabiye oluyor. Ben size bolca yapmanızı öneriyorum. Çünkü yetmeyeceğine eminim. Ayrıca, yine yapıp pişirdikten sonra veya pişirmeden dondurucuda haftalarca saklayabilirsiniz. İkram etmeden 15 dakika önce çıkarıp oda sıcaklığında bekletmeniz yeterli olacaktır. Pişirmeden koyduysanız 5 dakika beklettikten sonra önceden ısıtılmış fırında pişirin ve afiyetle yiyin. Ben fıstıklı yaptım ama fındık, ceviz gibi değişik malzeme ile yapabilirsiniz. Portakal kabuğunun da çok yakışacağını düşünüyorum. İşte hem videolu hem de resimleriyle tarifi:

YER FISTIKLI ÇİKOLATALI KURABİYE TARİFİ

5-6 Kişilik
Malzemeler:

  • 1 su bardağı un
  • 1/4 su bardağı toz şeker
  • 1/2 su bardağı küçük parçalar halinde çekilmiş yer fıstığı
  • 100 gram bitter çikolata
  • 50 gram tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı kakao
  • 2 yemek kaşığı süt
  • 1 adet yumurta
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 tutam tuz
  • 1/4 bardak pudra şekeri (kurabiyeleri bulamak için)

Yapılışı:
  • Tereyağı ve çikolatayı benmari usulü eritin. ( Sıcak su dolu bir tencerenin üzerine kaynayan suya değmeyecek şekilde yerleştirilen başka bir kap içinde pişirmeye veya eritmeye Benmari usulü deniyor)
  • Küçük bir kapta kakao ve sütü karıştırın.
  • Bir kapta yumurta ve toz şekeri iyice çırpın. Kakaoyu katıp karıştırın. Daha sonra erimiş ve ılık durumda olan çikolatayı ekleyip karıştırın.
  • Unu, yer fıstığını, kabartma tozunu ve bir çimdik tuzu ekleyip karıştırın. Streç folyoya sarıp 1 saat kadar buzdolabında dinlendirin.
  • Sürenin sonunda cevizden biraz küçük toplar yuvarlayın. Pudra şekerine bulayın.
  • Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 12-13 dakika pişirin. Afiyet olsun.

NOT: Yer fıstığı yerine fındık ceviz gibi malzemeler olabilir.  Çikolata yoksa kakaolu da yapabilirsiniz. Pudra şekerine bulamak isteğinize kalmış. Ben iki türlü de yaptım. Harika oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder