Pazartesi, Temmuz 14, 2014

Vişne Reçeli Tarifi, Nasıl Yapılır?

vişne, reçeli, tarifi, kişniş, otu, kış, hazırlıkları,

Vişneler tükenmeden birazcık reçel yapayım istedim. Hem sizlere tarifini vermek için hem de evde benden başka reçel yiyen olmadığı için katkısız küçük bir kavanoz vişne reçelim olsun.

Biliyorsunuz reçel yaparken meyve ve şeker oranı tatlı meyvelerde 1/1, ekşi meyvelerde ise 1 kilo meyveye 1,5 kilo şekerdir. Daha önceki reçel tariflerimi okuduysanız ben şekeri mümkün olduğunca az koymaya gayret ediyorum. Şekerin özellikle rafine şekerin sağlığımıza olan zararlarını artık hepimiz çok iyi biliyoruz. O yüzden bolca şeker koymaya bence hiç gerek yok. Reçeli yerken meyvenin tadını almalısınız. Şekeri ne kadar az koyarsanız meyvenin mayhoş tadı çok daha baskın olacaktır.

Ancak şunu da söylemeliyim ki şekerin az olması nedeniyle reçelin çabuk bozulacağı söyleniyor. Bu konuda çok fazla deneyimim yok. Ben kilolarca reçel yapmadığım için reçelimi çok çabuk tüketiyorum. Ayrıca orta boy kavanozlarda saklayıp buzdolabında bekletiyorum. Şimdiye kadar hiç bir şey olmadı. Dışarıda oda sıcaklığında durana da hiç bir şey olmadı çünkü dediğim gibi küçük kavanozlarda saklıyorum ve 1-2 kilo kadar yapıyorum. Kavanozlar küçük olunca açıldığında bozulmadan çabucak bitiyor.

Yine de ben reçeli mayhoş sevmem tatlı olmalı diyorsanız esmer şekerle denemenizi tavsiye ediyorum. Ben hiç denemedim ama en kısa zamanda sizler için esmer şekerle ve son zamanlarda şekere alternatif olan agave şurubu ve şeker otu denilen stevia ile deneyip sizlerle paylaşacağım.

Esmer şeker önerim de hoş gelmediyse reçelinizi, siz bildiğiniz standart oranlarda 1 kilo vişneye 1,5 kilo toz şeker koyarak  aşağıdaki tarife göre yapabilirsiniz. Sonuçta burada önemli olan sizin damak tadınız.

Vişne Reçeli Malzemeleri: 

  • 1 kilo vişne (Sapları ve çekirdekleri temizlenince 800 gram kalıyor)
  • 1100 gram toz şeker
  • 1 adet limon suyu
  • 1 çay bardağı su
  • 1 çay kaşığı tereyağı (reçelin köpüklenmesini önlemek için, isterseniz kullanın)

Vişne Reçeli Nasıl Yapılır?

  1. Vişneleri iyice yıkadıktan sonra saplarını ve çekirdeklerini temizleyin. (Ben vişne veya zeytin çekirdeklerini çıkartmak için yapılmış aleti kullandım siz ister böyle bir alet alabilir ya da çay kaşığının sapı veya ondan da ince bir şeyle vişneleri çok fazla parçalamadan çekirdeklerini çıkarabilirsiniz.)
  2. Vişneyi kaynatacağınız derin bir tencereye yayın. Toz şekeri ve suyu ekleyin. Bir kere karıştırın ve suyunun çıkması için 10 saat kadar bekletin.
  3. Sürenin sonunda ocağa alın ve kaynayana kadar bekleyin. Kaynayınca ocağı kısın ve 15 dakika pişirin. Pişerken üstünde oluşan köpükleri bir kaşık yardımıyla temizleyin ya da köpürmemesi için 1 çay kaşığı tereyağını kaynamadan ekleyin.
  4. 15 dakika sonra bir süzgeç yardımıyla vişneleri bir tabağa çıkarın.
  5. Kalan şurubu 10 dakika daha kaynatın.
  6. Vişneleri tekrar şuruba ekleyin. 1 limonun suyunu da sıkın. 5 dakika daha kaynatın. Ocağı kapatın.
  7. Kaynarlığı biraz gittikten sonra daha önceden iyice yıkanıp sterilize edilmiş kavanoza boşluk kalmayacak şekilde dikkatlice doldurun. 
  8. İçinde hava kabarcığı kalmaması için tahta bir kaşıkla ya da yanmamaya dikkat ederek avucunuzla kavanoza hafifçe vurarak kabarcıkları yok edin.
  9. Kavanozla birlikte sterilize edilmiş kapağını sıkıca kapatın ve ters çevirip 7-8 saat iyice soğuyana ve kapağı mühürlenene kadar bekletin. 
Reçelimiz hazır. Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder