Cumartesi, Ağustos 05, 2017

Tavuklu Sebzeli Siyez Bulgur Pilavı

bulgur, siyez, siyez bulguru, bulgur pilavı, sebzeli pilav, tavuklu pilav, pilav tarifleri, Kişniş
Siyez bulgurunu bu sene duydum. Daha evvel Marketlerde de görmemiştim. Belki de vardı ama ben fark etmemiş olabilirim. Geçenler de bir paket alıp denemeye karar verdim. Bu kadar lezzetli olacağını düşünmemiştim. Nefis bir pilav oldu. 
Paketi neredeyse bitirdim. Belki aldığım markadan belki de bu bulgura özgü bir şey şu anda bilemiyorum. İçindeki yabancı maddeleri ayıkladığım halde, yerken ağzımıza sert bir şeyler geliyor. Başka bir marka daha alıp onu da deneyeceğim. Sonra sonucu sizlerle paylaşacağım.
Tavuklu Sebzeli Siyez Bulgur Pilavı Tarifi
4-5 kişilik
Malzemeler:
  • 250 gram tavuk göğüs eti
  • 1,5 su bardağı "siyez bulguru"
  • 2 adet çarliston biber
  • 2 adet kırmızı biber
  • 1 adet büyük kuru soğan
  • 1 büyük domates
  • 1 tatlı kaşığı salça (yerine domates kullanabilirsiniz)
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı kırmızı pul biber
  • 3 su bardağı su
Yapılışı:
  1. Tavuğun göğüs kısmını küçük parçalar halinde doğrayın. Kuru soğan ve biberleri irice doğrayın. 
  2. Domatesin kabuklarını soyup küçük küpler halinde doğrayın.
  3. Bir tencerede yağları ısıtıp, tavuk etini ekleyin. Orta ısılı ateşte 2-3 dakika kavurun. 
  4. Kuru soğanı ekleyin. 1-2 dakika birlikte kavurun ve biberleri ekleyin. 2-3 dakika kadar kavurduktan sonra salça ve domatesi  katın.  Karıştırıp bulguru ekleyin.
  5. Tuzu ve baharatları ekleyip tatlandırın. 
  6. 3 su bardağı su koyun. Su kaynayınca ateşi kısıp, suyunu çekene ve bulgur pişene kadar pişirin. 10 dakika dinlendirip servis edin. 
  7. Afiyet olsun.
NOT: Tüm pilavlarda olduğu gibi su ayarını arada kontrol edin. Suyunu çektiği halde pişmemişse biraz daha ekleyebilirsiniz.
İsterseniz salçayı katmadan sadece domates katarak yapabilirsiniz. 2-3 domates yeterli olacaktır. Özellikle yazın bol domatesli yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder