23 Nisan 2017 Pazar

MUZLU KEK

MUZLU KEK
10 kişilik
Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı tereyağı sıvı yağ karışımı
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı damla çikolata
  • 2 su bardağından 2 parmak az un
  • 2 adet büyük muz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Yumurta ve toz şekeri iyice köpürene kadar çırpın. Yağı ve sütü ekleyin. Tekrar çırpın. Muzları iyice ezin ve içine katın. 
Unu, kabartma tozu ve vanilyayı karıştırıp mümkünse eleyerek sıvı karışıma ekleyin. Karıştırın.
Son olarak damla çikolatayı da ekleyip karıştırın. 
Yağlanmış fırın tepsisine dökün.
Önceden ısıtılmış 170 derecedeki fırının alt-üst modunda yaklaşık 35-40 dakika pişirin.
NOT: Pişirme süresi fırından fırına farklılık gösterebilir. 30. dakikadan sonra kuru bir bıçağı veya kürdanı kekin ortasına sokun. Kuru çıkarsa pişmiş demektir. 
Hafif ıslak çıkarsa 5 -6 dakika daha pişirin.
Keklerinize unlu malzemeleri kattıktan sonra çok fazla karıştırmayın. 

2 yorum:

  1. Merhaba, googlede arama yaparken bloğunuza rastladım ve çok beğendim. Böyle bir bloğa sahip olduğunuz için sizi kutluyorum.
    Size kendi yaptığım bir uygulamayı tavsiye etmek istiyorum. Bu linkten bakabilirsiniz Kolay Pasta Tarifleri Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Leyla Hanım, bloğumu beğendiğinize çok sevindim. Elimden geldiğince güncel ve keyifli bir blog olması için çabalıyorum.
      Sizin blogunuz da çok güzel. Çok beğendim. Youtube sayfanızı takibe aldım. YouTube'da ben çok yeniyim. Umarım sizin kadar iyi olabilirim.Sevgiler :)

      Sil