Çarşamba, Ağustos 22, 2012

KIRMIZI MERCİMEK ÇORBASI

Kırmızı mercimek çorbası tarifi, Çorba tarifleri,Sağlıklı tarifler, Kişniş otuBugün, güzel bir tatlı tarifim vardı. Sizlerle onu paylaşacaktım. Ama günlerdir Ramazan Bayramı nedeniyle o kadar çok tatlı gördüm ve yedim ki, yeterince tatlıya doymuş durumdayken, canım tatlı tarifi vermeyi istemedi.

Klasik, bildiğimiz Kırmızı Mercimek Çorbası tarifini sizlerle paylaşmak istedim. Biliyorum, çoğumuzun bildiği bir tarif ama bilmeyenler ve öğrenmek isteyenler için ve çorba kategorisinde mutlaka olmasını istediğim lezzette bir çorba olması nedeniyle tarifimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

KIRMIZI MERCİMEK ÇORBASI TARİFİ:

4-6 Kişilik
Malzemeler:
  • 1 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1 kuru soğan
  • 1 orta boy havuç
  • 1 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ veya tereyağı
  • 7 su bardağı su veya et suyu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 çay kaşığı karabiber
Kırmızı mercimekleri ayıklayıp bir kaç defa yıkayın. Kuru soğanı ince doğrayın. Havucun üst acı kısmını bıçakla kazıdıktan sonra rendeleyin.
Bir tencereye yağı koyun. Eriyince soğanı katıp rengi değişene kadar kavurun. Havucu ilave edin biraz daha kavurun. Unu katın. Bir dakika karıştırdıktan sonra kırmızı mercimeği katın. Et suyunu da ekleyip tuz ve karabiberle tatlandırın.
Mercimekler ve havuçlar pişene ve eriyene kadar pişirin. Eğer pürüzsüz bir çorba istiyorsanız süzgeçten geçirerek süzün yada el blenderı ile ezerek pürüzsüz hale getirin.
Servis ederken kızdırılmış naneli yağ gezdirebilirsiniz. Kırmızı biberli yağda olabilir. Yanında limon dilimiyle servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder